THUISBEZORGING GROEIT IN BENIDORM

Na een dag op het strand is thuiskomen en koken tijdens de vakantie iets dat niet in de plannen staat van vakantiegangers. Dus pakken steeds meer mensen hun mobieltje en zoeken een app van hun favoriete bezorgdienst. Iets dat ook meer en meer ‘s nachts wordt gedaan, vooral in het weekend . Thuisbezorging groeit deze zomer in Benidorm. De horecazaken die het aanbieden hebben de aanvragen verdrievoudigd ten opzichte van de vorige zomer en de sector bevestigt dat het steeds meer toeneemt.

Mensen koken steeds minder, vooral op vakantie. En een goed voorbeeld hiervan is dat niet alleen restaurants, bars of cafés zich hebben aangesloten bij de afhaalmaaltijden, zelfs grote supermarktketens. Bij Mercadona kan je ook al langere tijd vers bereide maaltijden kopen en meenemen. Hoteliers hebben gezien hoe de consumptiegewoonten de afgelopen twee jaar zijn veranderd en hoe ze zich met de pandemie moesten aanpassen aan de nieuwe tijden. Nu brengen niet alleen fastfoodketens hun producten naar jouw huis, maar steeds vaker bezorgen ze bij appartementen en zelfs hotels.

Dit alles is een direct gevolg van de lockdowns tijdens de pandemie waar horecazaken iets moesten verzinnen om niet helemaal zonder inkomsten te zitten. En deze nieuw manier van werken zorgt nu dus voor een groei van de omzet en gemak bij de inwoners en vakantiegangers in Benidorm. Vooral jongeren maken veel gebruik van deze diensten, waarbij kip en pizza favoriet zijn.

Veel van de hotelbedrijven in Benidorm die deze service aanbieden, zijn afhankelijk van een groot digitaal “delivery”-platform en hun “app”. Met andere woorden, ze zijn genoodzaakt om deze externe dienst in te schakelen om eten te kunnen aanbieden. Zo’n dienst kost wel wat omzet. 30% zijn al snel de kosten die naar de bezorgdienst gaan. Dat moet ook nog in rekening worden gebracht aan consument.

Een ‘roomservice’ voor toeristenappartementen?

Het initiatief van de Vereniging van Bars, Restaurants, Cafetaria’s en Nachtleven van Benidorm (Abreca) om zijn eigen bezorgdienst te creëren, gaat verder dan het bedienen van het hotelwezen. Ze willen ook dat het een aanvulling is op toeristische appartementen. Dat wil zeggen, niet alleen dat de toeristen die er verblijven een thuisbezorgservice kunnen gebruiken, maar dat ze een “roomservice” kunnen bestellen in de stijl van hotels, maar dan ook van andere restaurants of bars en dus niet alleen uit het hotel waar ze verblijven.
Bron: Diario Informacion

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back to top button