Home Toerisme Eerste hotelkamer met kunstmatige intelligentie opent in Benidorm

Eerste hotelkamer met kunstmatige intelligentie opent in Benidorm

door admin
eerste hotelkamer met kunstmatige intelligentie opent in Benidorm

Het eerste hotel met een kamer die met kunstmatige intelligentie werkt, is geopend in Benidorm. Het Corona del Mar heeft de primeur.

Intelligente verlichting die met uw stem aan- en uitgaat en is verbonden met de alarmsystemen van het hotel om de gast met lichtsignalen te waarschuwen voor eventuele noodsituaties. De ramen zijn verduisterd met virtuele gordijnen, de muren zijn voorzien van een speciale coating om de isolatie en de akoestiek te verbeteren en veel van het meubilair is gemaakt met 3D-printers. De minister van Innovatie, Industrie, Handel en Toerisme, Nuria Montes nam de kamer in gebruik (foto’s).

De borden en andere decoratieve elementen zijn gemaakt met gerecyclede elementen zoals koffiedik, mosselschelpen of Sint-Jakobsschelpen. Dit zijn slechts enkele van de verrassingen die verborgen zitten in de eerste technologische hotelkamer met kunstmatige intelligentie die zijn deuren heeft geopend in Benidorm. Een kamer die conventioneel lijkt, maar dat niet is.

Technologieën

Het Hotel Technology Institute (ITH) en Turisme de la Comunitat Valenciana hebben afgelopen maandag een innovatief project op het gebied van de hotelindustrie ingehuldigd, genaamd “ITH TechYroom 1.0”, in het Corona del Mar hotel. Dit initiatief is de eerste kamer in het hele land waarin het is geïntegreerd een reeks technologieën en digitale oplossingen gericht op het verbeteren van de gastervaring, door middel van een meer gedifferentieerde en gespecialiseerde service, waarbij speciale nadruk wordt gelegd op het optimaliseren van de werkomstandigheden van het hotelpersoneel.

Zo heeft de kamerschoonmaak ook een interactieve dosis hulp, doordat de karren met de producten gemotoriseerd zijn. In dit pilotproject staan ​​onder meer touchscreens, stemassistenten, een virtuele conciërge, videoconferentie-apparatuur ter beschikking van de klant, waarin verschillende oplossingen die al op de markt beschikbaar zijn, maar afzonderlijk zijn geïntegreerd. De Hotel- en Toerismezakenvereniging van de Valenciaanse Gemeenschap (Hosbec) wil hiermee als inspiratiebron voor andere hotelbedrijven dienen.

Naast de ervaring die de gast heeft met deze technologische diensten, ontvangt het hotel zeer waardevolle informatie van de bezoeker. Welke diensten het meest gebruikt worden, hoe ze zich niet alleen in de accommodatie maar ook op de bestemming verplaatsen en andere informatie die dient om “de toerist te leren kennen ” of om de service te verbeteren.

Wellicht vind u dit ook interessant

Benidorm Nieuws

Op Benidorm Nieuws lees je nieuws en informatie uit Benidorm én de Costa Blanca. Wij maken ook video-reportages, ontvangen persberichten van de gemeente Benidorm en halen nieuws-berichten uit de Spaanse media. (onjuistheden zijn voorbehouden).

2023 © Benidorm Nieuws – Alle Rechten voorbehouden. Samenstelling: Patrick Mulder * Privacy pagina * Gebruiksvoorwaarden

Adblock staat aan!

Om Benidorm Nieuws in de lucht te houden, zijn we van advertenties afhankelijk. Wilt u de AdBlocker uitzetten voor deze site?