Als we op reis gaan, is één van de essentiële dingen, het vinden van een goede accommodatie. Maar soms kunnen we voor nogal onaangename verrassingen komen te staan. In die zin heeft het online ‘Paspoortfoto platform‘ een onderzoek gedaan naar de 15 grootste ergernissen bij hotelgasten in in 2022.
Om dit te doen, heeft het meer dan duizend toeristen ondervraagd die hun mening hebben gegeven over de dingen die hen het meest storen. Hotelgasten hebben via de enquête aangegeven dat de drie grootste ergernissen van hotelovernachtingen in 2022 slechte kamerschoonmaak zijn (48,85%), stank (48,65%) en andere gasten die zich niet houden aan de Covid veiligheidsmaatregelen (48,29%). De volledige lijst is als volgt:
1- Slechte kamerreiniging: 48,85%
2- Slechte geuren in de kamer: 48,65%.
3- Gasten die de veiligheidsmaatregelen van COVID-19 niet opvolgen: 48,29%
4- Enkel laags toiletpapier: 48,25%
5- Onverwachte tarieven: 48,24%
6- Hotelkamersleutelkaarten die niet altijd werken: 47,66%
7- Verstopte douche, wastafel of toilet: 47,56%
8- Traag internet / betaalde wifi: 47,51%
9- Stopcontacten die moeilijk of onvoldoende toegankelijk zijn: 47,07%
10- Oncomfortabel kussen, bed of deken: 47,07%
11- Te hoge parkeertarieven: 46,77%
12- Twee eenpersoonsbedden samengevoegd tot een tweepersoonsbed: 46,74%
13- Onvoldoende waterdruk of temperatuur: 45,97%
14- Gebrek aan houder voor handzeep/douchegel: 45,87%
15- Geluid van welke aard dan ook: 45,17%
Wat wordt er gedaan bij een probleem?
Uit het onderzoek is gebleken dat 46% van de ondervraagden, wanneer ze met een van deze problemen worden geconfronteerd, de klachten van het hotel vermeldt via een online beoordeling, terwijl 37% ze kenbaar maakt bij de hotelreceptie. Slechts 9% doet niets.
Daarnaast stelt het dat 53% van de gasten een slechte recensie achterlaat. 59% van de reizigers geeft aan dat ze niet nogmaals het hotel zullen boeken. (Bron: 20minutos)
