Ondernemers

Amazon zet de ‘super’ onder druk met de verkoop van verse producten

Deze multinational lanceert Amazon Fresh, dat binnenkort in de Communidad Valenciana zal starten om mee te liften op het succes van thuisbezorgen waarvan iedereen tijdens deze Corona pandemie massaal gebruikvan heeft gemaakt en hiermee zullen ze de concurrentie aangaan met supermarkten als Mercadona, Consum of Lidl.

De Amerikaanse multinational heeft net Amazon Fresh gelanceerd in Spanje, een bezorgdienst voor boodschappen en andere producten met bezorging op dezelfde dag. Het is begonnen in Madrid en zal binnen een paar weken andere regio’s bereiken, zoals de Valenciaanse Gemeenschap.

Ze willen zich vooral richten op de bezorging van vers producten en daarmee profiteren van de situatie dat veel mensen vrijwel alles online bestellen en laten bezorgen. Het doel is om in 2021 miljoenen Amazon Prime-klanten in heel Spanje te bedienen. Klanten kunnen meer dan 10.000 artikelen kopen, waaronder verse en diepvriesproducten, vlees, vis, fruit en groenten, zuivelproducten, snacks, basisbenodigdheden maar ook persoonlijke verzorging of speelgoed.

Dankzij de logistieke en transportcapaciteit van Amazon kan de bezorging in tijdslots van twee uur en zonder verzendkosten worden gerealiseerd voor bestellingen van boven de 50 euro voor ‘Prime’-klanten. Volgens de directeur van Amazon Fresh in Spanje, Camille Bur, heeft het bedrijf vertrouwen in de snelle groei van de vers-sector met deze nieuwe snelle thuisbezorgservice. De service is niet gratis voor andere Amazon-klanten; dat wil zeggen, degenen die niet ‘Prime’ zijn. Die zullen 3,90 euro per bestelling betalen, met een minimum bestelbedrag van 15 euro.  (Bron: Levante-emv)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde artikelen

Back to top button