Het Ministerie van Handel en AHEA, de Vereniging van Hoteliers en Ondernemers van Altea, hebben de tweede editie van de gastronomische dagen gepresenteerd, gewijd aan de hamburger. Deze vindt plaats van 15 tot 24 november in Altea. Met deelname van 16 etablissementen die elk een uniek menu aanbieden.
De prijs voor het menu, inclusief burger, bijgerecht en drankje, blijft € 18, net als vorig jaar. Jose Maria Borja, het gemeentelijk hoofd van Handel, benadrukte: “Het aanbod is dit jaar zeer divers met 16 restaurants van hoge kwaliteit die hun beste voorstellen presenteren.”
De deelnemende restaurants zijn: “El Austriaco”, “Maná Lounge-Beach”, “Carnicero Loco”, “E-Tika”, “Asambra”, “Bodegón Tío Ennio”, “Cafetaria Mix”, “California Old Style”, “La Casa”, “Il Bandito”, “Casa Vital”, “La Clau”, “Eukaliptus”, “Melitón Jardín”, “Geruchten” en “Street Burguer”.
Juan Abril, voorzitter van AHEA, sprak zijn tevredenheid uit over de grote deelname en het succes van de vorige editie. “Dit jaar is er buitengewone deelname, en ik hoop dat het evenement even succesvol zal zijn, zo niet beter, dan vorig jaar.”
Mario Ayús van Gastro Events legde uit dat, ondanks dat sommige restaurants in november sluiten voor Kerstmis, velen hun sluitingsdata hebben aangepast om deel te nemen, gezien het succes van vorig jaar. “Het niveau bleef hoog en de voorstellen zijn dit jaar verbeterd,” aldus Ayús. “Er is veel innovatie, vooral in de bijgerechten en het soort brood, wat elke deelnemer aantrekkelijker maakt,” voegde de coördinator van het initiatief toe. Hij benadrukte dat het een wedstrijdevenement is waarbij de beste 8 burgers, op basis van gastbeoordelingen, opnieuw worden gepresenteerd in de gemeentelijke klas van Cuina, waar een professionele jury de winnaar kiest.